Beste Lezers.
Nu de zwarte traction Normale is weggebracht naar de vorige eigenaar, inmiddels heeft hij er met voldoening enige ritjes in de regen gereden, is de blauwe traction of te wel le blue traxion aan de beurt voor wat verbeteringen.
Ik had inmiddels van het handschoenenkastje en de asbak de voorzijden in de originele beige kleur gespoten. De vorige eigenaar had het klepje van het kastje vervangen door een ondefineerbaar exemplaar omdat er een klokje in gemonteerd was en deze wilde hij behouden.
Ik had inmiddels de onderdelen verkocht(verkregen uiit de aankoop) en hiervoor spullen teruggekocht bij het centraal magazijn van de TAN-club.(Traction Avant Nederland).
Een nieuwe passend paneel voor de temperatuurmeter en de oliedruk heb ik links van de bestuurder aan het dashboard geplaatst. Ik kan nu in een oogopslag de (beperkte) info over de motor aflezen, zonder storende elementen als hendels enz.
De temperatuurmeter zat er vrij snel in en deed het goed. Echter de oliedrukmeter(2e hands) uit de restbestanden kon ik helaas niet aansluiten. Ook moest nog een olieaansluitpunt aan het motorblok gevonden worden. Dat wordt nu even uitzoeken.
De kofferbak heb ik eens uitgemest en de slotsom was dat dit niet toonbaar is. Dus een apart project van gemaakt net als de vorige TA. Planning is november/december dit klaar te hebben.
De benzineaangever was kapot(bekend) en dus een nieuwe tankvlotter aangeschaft. Gemonteerd en ... zie alles werkt weer. De oude had een wijnfleskurk als drijver doch was geheel doordrenkt met benzine en dus gaf hij steeds NUL stand door. Dit model is wel erg origineel, dus ik moet daarmee nog iets kunnen doen.
Omdat de vorige eigenaar mij een aardig attentielijstje mee had gegeven heb ik vandaag 19 oktober de achterremmen laten bekijken via Ton van Heesch. Resultaat... openmaken, stof uitspuiten en ales weer in elkaar gezet. Het zag er allemal piekfijn onderhouden uit. Binnen 3/4 uur waren we klaar. Toen de knalpot vervangen. Een nieuw exemplaar met uitlaatpijp had ik bij me. Ook een fluitje van een cent en na 3/4 uur ook deze er onder!
Ik heb een klus afgemaakt door de achterspatlappen aan te brengen. Was wel een gepas en gemeet, maar nu ziten ze er netjes onder.
O, ja ik ben vergeten te melden dat de auto inmiddels is uitgelijnd(weinig bijstelling nodig), maar tijdens deze controlebeurt liep ik een spiegel er af. Op de grond en natuurlijk kaduk. Via de glazenier in Den Bosch(waar ik ook voor JP twee spiegeltjes heb laten uitsnijden) is de spiegel opnieuw gemaakt en nu definitief aan het carosserie gemonteerd mer schroeven in het ijzer!
Omdat ik zondag 28 oktober een (snert)rit door Zuid-Nederlend en een stukje Belgie maak met de afdeling TAN-zuid, zijn de vele smeerpunten weer voorzien van vers vet en olie.
De bedoeling is dat de auto NA de "snert"rit op stal komt te staan(kenteken wordt geschorst) om vervolgens de klussen aan de electriek, kofferbak in 2012 nog aan te pakken.
In 2013 start ik met de binnenkant t.w. de vloerbekleding, hemel enz. worden vervangen. Dit is nog een hele grote klus, maar dan ziet het weer zeer florisant uit.
Dat was het even. Ik heb nog geen fotookes, maar die komen er zeker nog een keer bij.
Al met al ben ik zeer tevreden met deze aankoop( door JP gesignaleert) en door Ton van Heesch bevestigd dat dit een prima onderhouden auto is.
Kortom: we gaan er mee door!
Tot de volgende BLOG.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten