woensdag 31 juli 2019
tussen fase de- en montage
Tussen fase de- en montage.
Inmiddels is alles al gedemonteerd wat gedemonteerd moest worden en en rust nu in delen in bakjes Tegen de wand staan al de overige delen voor vervoer naar de spuiter. Een deel is al overgebracht.
De hoeveelheid en de diverse onderdelen zijn aanzienlijk. Ik moet ergens beginnen en weet niet precies welke volgorde ik zou moeten volgen. Dus prijsschieten en bakje voor bakje nalopen. Hierbij zijn de documentatie boeken/catalogi enz. zeer behulpzaam.
Ik heb enkele liters DASTY gekocht bij de WIBRA en ga daarin de verontreinigde schroeven een tijdje in laten weken en daarnaast een try-out om deze via de HF reiniger sneller schoon te maken.
De bekleding als portierplaten en banken en stoelen zijn al grondig gereinigd en staan nu onder een afdekking van droge schonen doeken te wachten op montage.
Ik kom er wel achter dat ik een berg hulpmateriaal nog nodig heb als rubbers, ringetjes, schroeven, enz.
Als je toch zo ver bent ga je niet meer met auwe meuk werken. Ook de diverse schroeven voorzien van de juiste veerringen en ringen.
Wordt nog een hele uitdaging.
Een apart geval worden mijn achterlichten. Deze zijn van het merk .. en hebben een gele en rode kleurstelling. Niet deelbaar. Volgens de wet MOET je dezelfde kleurstelling hebben als je b.v. remt. In mijn geval is dat geel in de achterlichten en rood als derde remlicht.
Ook ga ik de amerikaanse methode inbouwen dwz als je richting aangeeft, dan gaat ook een synchroon geschakeld remlicht branden. Bij remmen blijft het remlicht gewoon branden. Een leuke klus, waarvoor ik nog materiaal geleverd krijg.
De glaslampen zijn besteld en ik maak me druk HOE ik het glas kan delen. Op Youtube zijn wat filmpjes te zien. Ik denk dat ik naar een bekende glashandel ga om de glaasjes te delen. Leuke klus en je leert nog wat bij.
Ook het maken van leds in de verklikkers boven op de koplampen is een leuk klusje aan het worden. Met een glasboortje( nog nooit van geheurd) probeer ik langzaam een gaatje van 6 mm er in te krijgen. Veel koelen en langzaam de boor zijn werk doen.
De schakeling is middels een weerstand en drie diodes in de aanvoerleidingen.
Zo dat was het weer voor even. Wordt weer vervolgd.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten